Veelgestelde vragen over bezorgen

Hieronder vind je de meestgestelde vragen over bezorgen. Als je vraag er niet tussen staat kun je ons altijd mailen en/of bellen, we helpen je graag verder.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen voor 17:00 worden gedaan, proberen we dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig/staan deze nog bij de kweker en dan kan de levering van je bestelling iets langer duren. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten we om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen we je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Levering verloopt via de pakketbezorger van DPD. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen we het moment van aflevering niet garanderen.

Hoeveel betaal ik voor de verzending van mijn bestelling?

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

Nederland
€ 5,95 voor bestellingen onder de € 50,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 50,-

België
€ 7,95 voor bestellingen onder de € 50,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 50,-

Luxemburg
€ 9,95 voor bestellingen onder de € 50,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 50,-

Hoe wordt mijn bestelling verpakt zodat deze veilig aankomt?

Elke plant reist first class in onze speciaal ontworpen, volledig gerecyclede dozen. Dankzij een innovatief vouwmechanisme worden je groene vrienden stevig vastgezet, terwijl een zacht omhulsel de bladeren beschermd. Zo garanderen we niet alleen een duurzame en verantwoorde verpakking, maar ook dat jouw planten in topconditie bij je aankomen. Veilig, gezond en klaar om te stralen in jouw huis. Uiteraard passen onze benodigdheden en potten hier ook uitstekend in.

Maken jullie gebruik van Track & Trace?

Zodra we je bestelling ingepakt en verzonden hebben, ontvang je van ons een Track & Trace code. Hiermee kun je eenvoudig inzien wanneer je bestelling bezorgd wordt. Mocht je geen Track & Trace code hebben ontvangen, controleer dan je spam map.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat kan ik doen?

Heb je per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier. We proberen de bestelling dan nog voor je te wijzigen.

Mijn plant is niet de juiste hoogte, wat kan ik doen?

Het kan soms voorkomen dat een plant niet helemaal de juiste hoogte is. Dit komt doordat we onze planten direct inkopen bij de kweker. Hierdoor kan het voorkomen dat een plant soms een paar centimeter afwijkt van de hoogte die wordt aangegeven op de productpagina.

Mocht de plant toch niet helemaal naar wens zijn, neem dan contact met ons op via het contactformulier en voeg 3 foto’s van de plant toe. Dan gaan we direct aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

Mijn plant is beschadigd bezorgd, wat kan ik doen?

Het kan helaas voorkomen dat je plant beschadigd bezorgd wordt. Hiervoor kun je
het best contact met ons opnemen via het contactformulier en 3 foto’s van de plant toevoegen. Dan gaan we direct aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

De kweekpot van mijn plant is gebarsten, wat kan ik doen?

Een kweekpot is bedoeld om de wortelkluit bij elkaar te houden tijdens het kweken. Omdat we adviseren een plant te verpotten in een sierpot, vergoeden we een gebarsten kweekpot niet, zolang deze de wortelkluit bij elkaar houdt. Een gebarsten kweekpot wordt namelijk niet altijd veroorzaakt tijdens het transport, maar kan al opgetreden zijn toen de plant nog bij de kweker stond. Ben je nog niet geholpen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

De pot van mijn plant is gebroken bezorgd, wat kan ik doen?

Het kan helaas gebeuren dat de pot van je plant gebroken bezorgd wordt. Hiervoor kun je het best contact met ons opnemen via het contactformulier en 3 foto’s van de pot toevoegen. Dan gaan we direct aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

Mijn plant is geleverd met beestjes/ongedierte, wat kan ik doen?

Het kan helaas voorkomen, zeker tijdens de warme zomermaanden dat de plant bezorgd wordt met beestjes of ongedierte. Het is hierbij moeilijk te bepalen wat toelaatbaar is. Als consument wil je namelijk waarschijnlijk ook dat er zo min mogelijk chemische bestrijdingsmiddelen gebruikt worden, maar je wilt ook geen ongedierte.

Sinds 2009 zijn alleen door de EU goedgekeurde chemische bestrijdingsmiddelen toegestaan wanneer andere bestrijdingsmethoden geen effect hebben. Hierdoor kan een kweker niet meer garanderen dat hij honderd procent ongedierte vrije planten kan leveren.

Wanneer het om een plaag gaat, kun je het best contact met ons opnemen via het contactformulier en 3 foto’s van het ongedierte toevoegen. Dan gaan we direct aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

De waardering van plantenshop24.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.3/10 gebaseerd op 86 reviews.