Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over het een of ander? Dan ben je hier aan het juiste adres. Op deze pagina vind je een overzicht van onze meestgestelde vragen. Mocht je vraag hier niet tussen staan of ben je nog niet verder geholpen, neem dan gerust contact met ons op. Ons team van specialisten staat klaar om je verder te helpen.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Bij ons betaal je voor elke bestelling tot € 50,- verzendkosten. Hieronder splitsen we per regio voor je uit wat precies de verzendkosten zijn.

Nederland
€ 5,95 voor bestellingen onder de € 50,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 50,-

Waddeneilanden
We bezorgen geen bestellingen op de waddeneilanden.

België
€ 7,95 voor bestellingen onder de € 50,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 50,-

Luxemburg
€ 9,95 voor bestellingen onder de € 50,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 50,-

Hoelang is de levertijd?

De levertijd van onze webshop wordt bepaald door 3 factoren. Namelijk of een plant bij ons op voorraad is, of deze bij de kweker op voorraad is en op welke bezorgdagen we je bestelling leveren. Hieronder leggen we voor je uit wat precies de levertijden zijn.

Bij ons op voorraad
Als een plant bij ons op voorraad is, wordt deze dezelfde dag nog ingepakt en verzonden als je deze voor 17:00 bij ons besteld hebt. Heb je de plant na 17:00 besteld, dan zal hij de eerstvolgende werkdag ingepakt en verzonden worden.

Bij de kweker op voorraad
Als een plant bij de kweker op voorraad is, moeten we deze eerst ophalen voordat we de plant kunnen inpakken en verzenden. Hierdoor duurt het meestal 1 werkdag langer dan als de plant bij ons op voorraad is.

Onze bezorgdagen
Onze bezorgdagen zijn van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 18:00. Binnen deze bezorgmomenten word je altijd op de hoogte gehouden via Track & Trace. We bezorgen momenteel niet op zaterdag en zondag om de kwaliteit en zorgvuldigheid beter te kunnen geranderen.

Ik wil de bestelling op een specifieke dag laten bezorgen, wat moet ik doen?

Het is bij ons ook mogelijk om je bestelling op een specifieke dag te laten bezorgen. Wat je hiervoor moet doen is simpelweg een opmerking toevoegen aan de bestelling waarin je dit vermeld. Je kunt een opmerking aan je bestelling toevoegen op de afrekenpagina tijden het afrekenen.

Waarmee kan ik betalen?

Je kunt bij ons je bestelling betalen op een aantal verschillende manieren. Hieronder splitsen we voor je uit welke betaalmethodes we momenteel aanbieden.

  • iDEAL;
  • iDEAL in 3 delen betalen, 0% rente (+ € 0,99);
  • Bancontact;
  • Krediet- en debetkaarten (+ € 0,99);
  • Apple Pay (+ € 0,99);
  • Klarna Betaal nu.;
  • Klarna Achteraf Betalen (+ € 0,99);
  • Klarna Betaal in 3 delen (+ € 0,99);
  • PayPal.

Hoe word ik op de hoogte gehouden?

We houden je altijd zorgvuldig op de hoogte van elke stap in je bestelling. De eerste e-mail zal je ontvangen zodra je een bestelling geplaatst hebt. Hierin bevestigen we de bestelling en vind je de factuur. Mocht je dit bericht niet kunnen vinden, controleer dan voor de zekerheid de spam map. Vervolgens ontvang je een e-mail zodra we de bestelling ingepakt en verzonden hebben. Deze wordt vaak samen verstuurd met een e-mail van DPD waarin je de bezorginformatie en Track & Trace zult vinden. Op de dag van bezorging word je door DPD op de hoogte gehouden van het exacte aflevermoment, uiteraard kun je hier via Track & Trace nog wijzigingen in aanbrengen.

Krijg ik een factuur?

Jazeker, je krijgt bij elke bestelling een factuur. Deze zit in eerste instantie bijgevoegd in de bevestigingsmail zodra je een bestelling geplaatst hebt. Vervolgens kun je de factuur ook terugvinden in je account onder ‘mijn bestellingen’ met het e-mailadres waarmee je besteld hebt.

Kan ik mijn plant ruilen?

Wil je een plant ruilen? Dat is geen probleem. Wat je in dit geval het beste kunt doen is ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Wel draag je zelf de kosten voor het retourneren van je plant.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat moet ik doen?

Heb je per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier. We proberen de bestelling dan nog voor je aan te passen.

Mijn plant is niet de juiste hoogte, wat moet ik doen?

Het kan helaas wel eens voorkomen dat je plant niet helemaal de juiste hoogte is. Een plant is een levend organisme die volledig zijn eigen gang gaat, hierdoor zullen dus niet alle planten identiek zijn aan de productafbeeldingen in onze webshop. Daarnaast willen we je altijd de meest verse planten leveren, zodat ze zo lang mogelijk meegaan. Mocht de plant toch niet naar wens zijn kun je het beste ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

Mijn plant is beschadigd bezorgd, wat moet ik doen?

Het kan helaas wel eens voorkomen dat je plant beschadigd bezorgd wordt. Het blijven kwetsbare producten waar niet iedereen altijd even voorzichtig mee om wil gaan. Wat je in dit geval het beste kunt doen is ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

Mijn plant is geleverd met beestjes/ongedierte, wat moet ik doen?

Het kan helaas wel eens voorkomen dat je plant geleverd wordt met beestjes of ander ongedierte. Het is hierbij moeilijk te bepalen wat toelaatbaar is. Als consument wil je waarschijnlijk ook dat er zo min mogelijk chemische middelen worden gebruikt, maar je wilt ook geen ongedierte. Sinds 2009 zijn alleen door de EU goedgekeurde chemische middelen toegestaan wanneer andere methoden geen effect hebben. Hierdoor kan de kweker niet meer garanderen dat hij 100% ongedierte vrije planten kan leveren. Wanneer het om een plaag gaat kun je het beste ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

De kweekpot van mijn plant is beschadigd bezorgd, wat moet ik doen?

De kweekpot van een plant is uitsluitend bedoeld om de wortelkluit bij elkaar te houden tijdens het kweken en de verzending. Mede hierdoor adviseren we altijd om je plant te verpotten zodra je deze ontvangen hebt. Een kapotte kweekpot wordt niet altijd veroorzaakt tijdens het transport, maar kan al opgetreden zijn toen de plant nog bij de kweker stond. Ben je nog niet geholpen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.