Meest gestelde vragen in de afgelopen 24 uur

Ik heb kamerplanten besteld maar geen bevestiging gekregen?

Helaas komt het voor dat automatische mails zoals een bevestigingsmail in je spam map terecht komen. Zie je geen spam map? Probeer dan om in te loggen via een webbrowser op een computer of laptop. Kun je geen mail vinden in je spam map? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Wanneer kan ik mijn kamerplanten verwachten?

Wij streven ernaar om kamerplanten in Nederland en België die voor 17:00 besteld zijn binnen 1-2 werkdagen te leveren. Onze bezorging wordt gedaan door PostNL, zij leveren onze kamerplanten van maandag t/m zaterdag.

Bestellen

Hoe bestel je kamerplanten bij ons?

Bij ons kun je eenvoudig en snel zelf online je kamerplanten bestellen. Kies de plant die jij wilt bestellen en reken af via het afrekenformulier. Als dit succesvol is voltooid zorgen wij ervoor dat jij binnen 1-2 werkdagen jouw kamerplanten in huis hebt.

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Bij ons kun je eenvoudig en snel betalen met Ideal, Klarna, Creditcard en PayPal.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Direct na aankoop kun je de factuur vinden onder Mijn Bestellingen. Log hiervoor in met het e-mailadres waarmee je hebt besteld.

Mijn favoriete kamerplanten zijn niet op voorraad, wat kan ik doen?

Het kan voorkomen dat jouw lievelings kamerplanten niet op voorraad zijn. Maar je hoeft je geen zorgen te maken! Zodra de kweker ons laat weten dat een kamerplant weer leverbaar is, passen wij dit direct aan op onze website. Wanneer dit is, ligt aan de kweker en weten wij van te voren ook nog niet.

Kan ik mijn kamerplanten zelf komen uitzoeken?

Op dit moment kan je bij ons alleen online kamerplanten bestellen. Hoe graag we je ook zouden willen verwelkomen in een fysieke winkel is dit nu nog niet mogelijk. Uiteraard mag je er wel vanuit gaan dat we de mooiste kamerplanten voor je uitzoeken en verzenden!

Bezorging

Hoeveel betaal ik voor de verzending van mijn kamerplanten?

Bij ons betaal je helemaal niks voor de verzending van jouw kamerplanten. Wij bieden gratis verzending aan voor Nederland en België.

Maken jullie gebruik van Track & Trace?

Zodra je bij ons kamerplanten hebt besteld en deze zijn verzonden ontvang je van PostNL een Track & Trace code. Hiermee kun je eenvoudig inzien wanneer jouw kamerplanten bezorgd worden. Mocht je geen Track & Trace code hebben ontvangen controleer dan de spam map in je email.

De Track & Trace van PostNL geeft aan dat mijn kamerplanten steeds een dag later komen, wat kan ik doen?

Helaas komt het soms voor dat een zending bij PostNL vertraging oploopt. Als het bezorgmoment na 2 werkdagen nog steeds wordt uitgesteld, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik heb mijn kamerplanten nog niet ontvangen, wat kan ik doen?

Zijn jouw kamerplanten volgens de Track & Trace al bezorgd maar heb je nog niks ontvangen? Wacht je bestelling dan nog 1 werkdag af. Het kan namelijk voorkomen dat jouw kamerplanten vertraging hebben opgelopen bij PostNL. Mocht je naar 1 werkdag nog steeds niks hebben ontvangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar deze is niet compleet, wat kan ik doen?

Heb je jouw bestelling ontvangen maar is deze niet compleet? Het kan zijn dat er nog een pakketje onderweg is, of dat er vertraging heeft plaatsgevonden bij PostNL. Mocht je naar 2 werkdagen nog steeds niet al je kamerplanten hebben ontvangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik denk dat ik verkeerde kamerplanten geleverd heb gekregen, wat kan ik doen?

Komen de kamerplanten die bij jou bezorgd zijn niet overeen met je bestelling of de afbeeldingen op onze website? Mail ons dan een foto van de geleverde kamerplanten en het verzendlabel naar info@plantenshop24.nl. Als deze inderdaad niet overeen komen en er onderweg iets fout is gegaan komen wij met een gepaste oplossing.

Mijn kamerplanten zijn niet de juiste hoogte, wat kan ik doen?

Het kan voorkomen dat een kamerplant niet helemaal de juiste hoogte is. Dit komt omdat wij onze kamerplanten direct bij de kweker inkopen. Hierdoor kan het voorkomen dat een kamerplant soms een paar centimeter afwijkt van de hoogte die wordt aangegeven op onze website. Mocht de kamerplant nou toch niet naar wens zijn, mail ons dan 3 foto’s van de kamerplant naar info@plantenshop24.nl. Dan gaan wij direct aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

Mijn kamerplanten zijn beschadigd bezorgd, wat kan ik doen?

Het kan helaas voorkomen dat jouw kamerplanten beschadigd worden geleverd. Wat je in dit geval het beste kunt doen is ons een mail sturen met 3 foto’s van de beschadigde kamerplant naar info@plantenshop24.nl. Dan gaan wij direct aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

De pot van mijn kamerplant is gebroken bezorgd, wat kan ik doen?

Het kan helaas voorkomen dat de pot van jouw kamerplant gebroken geleverd wordt. Wat je in dit geval het beste kunt doen is ons een mail sturen met een foto van de gebroken pot naar info@plantenshop24.nl. Dan gaan wij direct aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

Mijn kamerplanten zijn geleverd met een beestje (ongedierte), wat kan ik doen?

Het kan helaas voorkomen, zeker tijdens de warme zomermaanden dat jouw kamerplanten bezorgd worden met een beestje (ongedierte). Het is hierbij moeilijk te bepalen wat toelaatbaar is. Als consument wil je namelijk waarschijnlijk ook dat er zo min mogelijk chemische bestrijdingsmiddelen worden gebruikt, maar je wilt ook geen ongedierte. Sinds 2009 zijn enkel door de EU goedgekeurde chemische bestrijdingsmiddelen toegestaan wanneer andere bestrijdingsmethoden geen effect hadden. Hierdoor kan een kweker niet meer garanderen dat hij 100% ongedierte vrije kamerplanten kan leveren. Samengevat komt het er op neer dat een beestje geaccepteerd moet worden. Als dit een plaag is is het een ander verhaal. Wat je in dit geval het beste kunt doen is ons een mail sturen met een foto van de ongedierte naar info@plantenshop24.nl. Dan gaan wij direct aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

Producten

Hoe worden de kamerplanten verpakt zodat ze veilig aankomen?

Kamerplanten zijn kwetsbaar en daardoor ook een grote uitdaging om goed te verzenden. Gelukkig verpakken wij onze kamerplanten met een speciaal voor kamerplanten ontwikkelde verpakking waardoor de kans dat ze beschadigd raken heel klein is. De kamerplant wordt namelijk door een speciaal vouwmechanisme aan de binnenkant van de doos vastgezet en beschermen wij de bladeren door middel van folie.

De kweekpot van mijn kamerplant is gebarsten, wat kan ik doen?

Een kweekpot is bedoeld om de wortelkluit bij elkaar te houden tijdens het kweken. Omdat wij altijd adviseren een plant te verpotten in een sierpot, vergoeden wij een gebarsten kweekpot niet zolang deze de wortelkluit bij elkaar houdt. Een gebarsten kweekpot wordt namelijk niet altijd veroorzaakt tijdens de transport maar kan al opgetreden zijn toen de kamerplant nog bij de kweker stond.

Mijn kamerplant heeft bruine puntjes en/of randen, wat kan ik doen?

De meeste kamerplanten zullen vroeg of laat last krijgen van bruine puntjes en/of randen. Hierbij zullen gezonde kamerplanten deze vervangen met nieuwe bladeren. Dit is een natuurlijk proces en dus ook onvermijdelijk, je kan de bladeren die bruin worden het beste wegknippen om ervoor te zorgen dat de kamerplant mooi blijft. Echter mogen bruine puntjes en/of randen niet overheersen, dan kan er namelijk wat anders aan de hand zijn.

Klachten

Ik heb een klacht/opmerking/verbeterpunt, wat kan ik doen?

Feedback is altijd welkom. Neem gerust contact met ons op via het onderstaande contactformulier zodat wij jouw klacht/opmerking/verbeterpunt zo spoedig mogelijk kunnen behandelen.

Retouren

Ik wil mijn kamerplanten retour sturen, wat kan ik doen?

Het kan helaas voorkomen dat je niet tevreden bent met jouw kamerplanten. Wat je in dit geval het beste kunt doen is ons een mail sturen met 3 foto’s van de kamerplant naar info@plantenshop24.nl. Dan gaan wij direct aan de slag om een gepaste oplossing te vinden. Let er wel op dat wij wij de kosten voor retourneren niet voor je betalen!