Garantie en retourneren

Het kan wel eens voorkomen dat er iets niet helemaal goed gaat met de levering van je planten. Hieronder leggen we je precies uit hoe we dit oplossen en wat je moet doen om dit bij ons aan te kaarten.

Wat is 100% bloei en groeigarantie?

Voor ons houdt dit in dat je 100% tevreden bent met onze service en je planten in de best mogelijke staat verkeren. We doen er dan ook alles aan om zo snel mogelijk te reageren op al onze berichten en komen altijd met een gepaste oplossing als er iets niet goed is gegaan. Planten zijn nu eenmaal kwetsbare producten waar soms helaas iets fout mee kan gaan. Hieronder leggen we je precies uit hoe dit bij ons in zijn werk gaat en wat je moet doen bij de meest voorkomende problemen.

Garantie

Standaard bieden we garantie op alle producten in onze webshop. We staan namelijk volledig achter onze producten en willen je graag nog eens terugzien in onze webshop. Mocht er daarom ook iets niet goed zijn met je bestelling, laat dit ons dan zo snel mogelijk weten door het contactformulier in te vullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste compensatie of vervangend product te vinden.

Bedenktijd en retourneren

Naast onze garantie is het ook mogelijk om je bestelling te retourneren. Je hebt hiervoor het recht om de bestelling tot 14 dagen na ontvangst, zonder reden te annuleren. Na annulering heb je vervolgens nog eens 14 dagen om je bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het volledige bestelbedrag inclusief verzendkosten teruggestort. Let er hierbij wel op dat je de kosten voor het retourneren zelf moet betalen. Ook moet je ons van tevoren inlichten door het contactformulier in te vullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. We zullen vervolgens, mits je retour in goede orde ontvangen is, het volledige bestelbedrag inclusief verzendkosten terugstorten.

Contact PlantenShop24 09-02-2024

Kan ik mijn plant ruilen?

Wil je een plant ruilen? Dat is geen probleem. Wat je in dit geval het beste kunt doen is ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Wel draag je zelf de kosten voor het retourneren van je plant.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat moet ik doen?

Heb je per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier. We proberen de bestelling dan nog voor je aan te passen.

Mijn plant is niet de juiste hoogte, wat moet ik doen?

Het kan helaas wel eens voorkomen dat je plant niet helemaal de juiste hoogte is. Een plant is een levend organisme die volledig zijn eigen gang gaat, hierdoor zullen dus niet alle planten identiek zijn aan de productafbeeldingen in onze webshop. Daarnaast willen we je altijd de meest verse planten leveren, zodat ze zo lang mogelijk meegaan. Mocht de plant toch niet naar wens zijn kun je het beste ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

Mijn plant is beschadigd bezorgd, wat moet ik doen?

Het kan helaas wel eens voorkomen dat je plant beschadigd bezorgd wordt. Het blijven kwetsbare producten waar niet iedereen altijd even voorzichtig mee om wil gaan. Wat je in dit geval het beste kunt doen is ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

Mijn plant is geleverd met beestjes/ongedierte, wat moet ik doen?

Het kan helaas wel eens voorkomen dat je plant geleverd wordt met beestjes of ander ongedierte. Het is hierbij moeilijk te bepalen wat toelaatbaar is. Als consument wil je waarschijnlijk ook dat er zo min mogelijk chemische middelen worden gebruikt, maar je wilt ook geen ongedierte. Sinds 2009 zijn alleen door de EU goedgekeurde chemische middelen toegestaan wanneer andere methoden geen effect hebben. Hierdoor kan de kweker niet meer garanderen dat hij 100% ongedierte vrije planten kan leveren. Wanneer het om een plaag gaat kun je het beste ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.

De kweekpot van mijn plant is beschadigd bezorgd, wat moet ik doen?

De kweekpot van een plant is uitsluitend bedoeld om de wortelkluit bij elkaar te houden tijdens het kweken en de verzending. Mede hierdoor adviseren we altijd om je plant te verpotten zodra je deze ontvangen hebt. Een kapotte kweekpot wordt niet altijd veroorzaakt tijdens het transport, maar kan al opgetreden zijn toen de plant nog bij de kweker stond. Ben je nog niet geholpen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.