FAQ

Heb je een vraag over het een of ander? Dan ben je hier aan het juiste adres. Op deze pagina vind je een overzicht van onze meestgestelde vragen. Mocht je vraag hier niet tussen staan of ben je nog niet verder geholpen, neem dan gerust contact met ons op. Ons team van specialisten staat klaar om je verder te helpen.
De verzendkosten variëren per regio en type verzending. Voor bestellingen onder specifieke drempelbedragen worden verzendkosten in rekening gebracht. Hieronder vind je een overzicht van de verzendkosten per regio en type verzending.

Nederland:
Zorgvuldige verzending:
€ 5,95 voor bestellingen onder de € 60,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 60,-
Zorgvuldig pallet transport:
€ 59,95 voor bestellingen onder de € 600,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 600,-
Zorgvuldig maatwerk transport:
€ 595,- voor bestellingen onder de € 6.000,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 6.000,-

Waddeneilanden:
Zorgvuldige verzending:
€ 13,95 voor bestellingen onder de € 60,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 60,-
Zorgvuldig pallet transport:
€ 139,- voor bestellingen onder de € 600,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 600,-
Zorgvuldig maatwerk transport:
€ 1.395,- voor bestellingen onder de € 6.000,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 6.000,-

België:
Zorgvuldige verzending:
€ 8,95 voor bestellingen onder de € 60,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 60,-
Zorgvuldig pallet transport:
€ 89,95 voor bestellingen onder de € 600,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 600,-
Zorgvuldig maatwerk transport:
€ 895,- voor bestellingen onder de € 6.000,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 6.000,-

Luxemburg:
Zorgvuldige verzending:
€ 11,95 voor bestellingen onder de € 60,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 60,-
Zorgvuldig pallet transport:
€ 119,- voor bestellingen onder de € 600,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 600,-
Zorgvuldig maatwerk transport:
€ 1.195,- voor bestellingen onder de € 6.000,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 6.000,-
De levertijd van onze producten wordt bepaald door 3 factoren. Namelijk of de plant bij ons op voorraad is, of deze bij de kweker op voorraad is en op welke bezorgdagen we leveren. Op de productpagina vind je altijd een actuele schatting van de levertijd. Hieronder leggen we voor je uit wat de standaard levertijden zijn.

Bij ons op voorraad
Als de plant bij ons op voorraad is, wordt deze dezelfde dag nog ingepakt en verzonden, mits je deze voor 20:00 bij ons hebt besteld. Heb je de plant na 20:00 besteld, dan zal hij de eerstvolgende werkdag worden ingepakt en verzonden.

Bij de kweker op voorraad
Als de plant bij de kweker op voorraad is, wordt deze dezelfde dag nog ingepakt en verzonden, mits je deze voor 09:00 bij ons hebt besteld. Heb je de plant na 09:00 besteld, dan zal hij de eerstvolgende werkdag worden ingepakt en verzonden.

Onze bezorgdagen
Onze bezorgdagen zijn van maandag tot en met zaterdag. Binnen deze dagen word je op de hoogte gehouden over het exacte tijdstip door middel van Track & Trace. We bezorgen momenteel niet op zondagen.
Het is bij ons ook mogelijk om je bestelling op een specifieke dag te laten bezorgen. Wat je hiervoor moet doen is simpelweg een opmerking aan de bestelling toevoegen waarin je dit vermeld. Je kunt een opmerking toevoegen onderaan de afrekenpagina.
Je kunt bij ons betalen op verschillende manieren. Hieronder vind je een overzicht van de betaalmethodes die we momenteel aanbieden.

iDEAL (gratis)
Krediet- en debetkaarten (gratis)
Klarna Achteraf Betalen (gratis)
iDEAL in3 (gratis)
PayPal (gratis)
Apple Pay (gratis)
Klarna Betaal in 3 delen (gratis)
Klarna Betaal nu. (gratis)
Cadeaukaart (gratis)
Bancontact (gratis)
Overboeking (gratis)
KBC/CBC Payment Button (gratis)
Belfius Direct Net (gratis)
Billie (gratis)
Google Pay (gratis)
Klarna (gratis)
Riverty (gratis)
Satispay (gratis)
Trustly (gratis)
We houden je altijd op de hoogte van elke stap in de bestelling. Zodra je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een e-mail met de bevestiging van de bestelling. Kort daarna ontvang je een aparte e-mail met de factuur. Vervolgens krijg je een bericht zodra je bestelling ingepakt en verzonden is. Verder word je op de hoogte gehouden van de verzendstatus door middel van track & trace waarin je eventueel nog wijzigingen kunt aanbrengen. We bezorgen met DPD en onze transporteur. Mocht je een e-mail missen controleer dan voor de zekerheid je spam map. Op de dag van bezorging informeert DPD of onze transporteur je verder over het exacte aflevermoment.
Jazeker, je ontvangt bij elke bestelling een factuur. Deze wordt per e-mail naar je verzonden tussen het moment dat je de bestelling hebt geplaatst en het moment dat we de bestelling ingepakt en verzonden hebben.
Wil je een plant ruilen? Dat is geen probleem. Wat je in dit geval het best kunt doen is ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. De kosten voor het retourneren van de plant moet je zelf betalen.
Heb je per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier. We proberen de bestelling dan nog voor je aan te passen.
Het kan helaas voorkomen dat je plant niet de juiste hoogte heeft. Planten zijn levende organismen die hun eigen gang gaan, waardoor ze niet altijd identiek zijn aan de productafbeeldingen. Daarnaast willen we je altijd de meest verse planten leveren, zodat ze zo lang mogelijk meegaan. Mocht de plant toch niet naar wens zijn kun je het best ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.
Het kan helaas voorkomen dat je plant beschadigd bezorgd wordt. Het blijven kwetsbare producten waar niet iedereen altijd even voorzichtig mee omgaat. Wat je in dit geval het best kunt doen is ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.
Het kan helaas wel eens voorkomen dat je plant geleverd wordt met beestjes of ander ongedierte. Het is hierbij moeilijk te bepalen wat toelaatbaar is. Als consument wil je waarschijnlijk ook dat er zo min mogelijk chemische middelen worden gebruikt, maar je wilt ook geen ongedierte. Wanneer het om een plaag gaat kun je het best ons contactformulier invullen met je bestelnummer, 3 foto’s en een toelichting. Dan gaan we direct voor je aan de slag om een gepaste oplossing te vinden.
De kweekpot van een plant is uitsluitend bedoeld om de wortelkluit bij elkaar te houden tijdens het kweken en de verzending. Mede hierdoor adviseren we altijd om je plant te verpotten zodra je deze ontvangen hebt. Een kapotte kweekpot wordt niet altijd veroorzaakt tijdens transport, maar kan al opgetreden zijn toen de plant nog bij de kweker stond. Ben je nog niet geholpen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.